11 februarie 2011

Poveste

„Cum se scrie ci?... Şi după o?... Şi după i? Ooo... Se scrie cu e? Scuze... Gata! M-am plictisit...”

Cam asta a spus Măruca de dimineaţă, după care mi-a arătat foaia din poza alăturată. Ne pusesem să inventăm o poveste; eu inventam şi ea scria.

Şi după ce s-a plictisit de scris am continuat cam aşa:
- Deci avea trei petale floarea [pe ultimul rând e, de fapt, un 3 în oglindă]... după care i-a mai crescut una... câte avea acuma?
- Patru.
- Şi i-a mai crescut încă una... câte avea acum?
- Cinci.
- După care i-a mai crescut două petale... acum avea...?
- Şase.
- Naaah, că două-i mai crescuseră.
- Ăăă, şapte?
- Yep. Şi i-au mai crescut două. Acum câte avea?
- ... Nouă?
- Da. După care i s-a uscat o petală. Cu câte a rămas?
- Ăăă... opt.
- Yep... Şi i-au mai ieşit trei petale. Acuma?
- ...Mmm... Unşpe?
- Yep. I-a mai crescut una... acum?
- Doişpe.
- Şi i s-au uscat două... Cu câte a rămas?
- Zece.

După care ne-am plictisit şi de asta şi-am trecut la calcul de traiectorii în spaţii neeuclidiene şi elucidarea misterului exploziei de specii din perioada cambriană :-). Cu alte cuvinte ne-am jucat cu jucării de pluş; apoi jocuri pe iTouch şi computer. După care am mai liniat, tăiat, colorat ce se poate vedea-n poza alăturată. [Anexe ale unui alt proiect care, sper, va să facă ar'metica-nteresantă.] Şi-am ascultat Compact şi Iris.

Niciun comentariu: