23 octombrie 2013

Școlărești

Plictiseală...
Să tot fie vreo șapte-opt săptămâni de când merge Uca la școală -- și încă nu pare să se fi plictisit. Mă surpinde un pic perseverența cu care se ține de programul impus, dar pân' la urmă, vorba românului, tot răul spre un bine! Măcar își exersează voința oleac'.

Un lucru pozitiv pe care l-am observat la ea în ultima vreme este că scrie mult mai mult decât până acum. Dacă până-n vară aș putea spune că se cam fofila aproape de fiecare dată când o provocam la ceva care implica și scris, acum pare să nu se mai teamă de partea asta. Unde mai pun că și scrie mai corect decât mă așteptam eu de la un începător. Dac-ar mai și ține creionul „cum trebuie” (adicătelea cum o fac eu, cum al'fel? ;-)) în mână, nu cu degetul mare încălecându-l pe cel arătător, ar fi mai mult decât perfect.

La negative cred că n-aș avea decât un singur of: temele -- care parcă devin tot mai lungi și mai anevoioase. Degeaba-i spun eu Mărucăi că n-are sens să se zdrobească cu ele, și că n-o să ia foc școala dacă mai sare câte una-două-nouă, ea continuă să insiste că trebuie făcute complet și la timp, de fiecare dată. Au fost zile în care a stat și până pe la 11-12 noaptea, sau a sărit singură din pat dimineața (fapt absolut ieșit din comun, de regulă întinzând bursuceala cât mai mult posibil) și-a fugit la birou să și le termine, întru uimirea mea absolută. Nu ș' ce să zic, da' parcă mi-ar fi plăcut să fie un pic mai relaxată pe partea asta... ehh, sper să vină cu vremea.

În rest, încerc să-l antrenez pe Dodo să-i mănânce caietul de teme... cam fără succes, deocamdată. Da' o să-i vină și lui mintea la cap, sunt sigur. ;-)

4 comentarii:

Emi spunea...

Cu psihologia inversa nu ai incercat? Ca vad ca de ce insisti pe „lasa-le”, mai mult se implica.

Augustin Moga spunea...

Ar fi o idee... doar că nu mă văd în stare să laud școala, ca să am o șansă de-a obține efectul invers... :)

Ralu' spunea...

:))) imi place cum incerci sa-l atragi pe dodo-n complot, good luck!

Augustin Moga spunea...

Ralu', e deja implicat activ în mișcarea de protest -- de fiecare dată când trece pe lângă școală simte nevoia să facă ce-aș face și eu pe ea. (Diferența dintre mine și el e că el chiar face.)

Pe bune că n-am mai întâlnit niciodată un câine care să-mi citească așa bine gândurile... ;-)